ηλεκτρονικό περιοδικό του Γυμνασίου Μελιγαλά
Ε Π Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Α
  
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
  Διεύθυνση:  Τ.Κ.24002 Μελιγαλάς
  Τηλ.- fax: 27240 22207
  email: mail@gym-melig.mes.sch.gr




ιστοσελίδα: gym-melig.mes.sch.gr

ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘYΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ Ν.ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Σταθμός S180301 - Μελιγαλάς

Ο   Κ Α Ι Ρ  Ο Σ
Μ Ε Σ Σ Η Ν Ι Α
επιμέλεια- κατασκευή σελίδας :Τσιλιβαράκης Γιάννης (μαθηματικός)

Καλύτερη θέαση με Internet Explorer 7+, Firefox 3+
Ανάλυση οθόνης 1024Χ768


(Αρ. Φύλλου 2)


στείλτο το σε εναν φίλο


Γεωμυθολογικά-Περιβαλλοντικά Μονοπάτια

    Το περιβάλλον δεν παραμένει στατικό. Ήταν, είναι και θα είναι συνυφασμένο με μεταβολές και αλλαγές. Αυτές τις περιβαλλοντικές αλλαγές (γεωγραφικές, γεωλογικές, κλιματολογικές), οι αρχαίοι Έλληνες προσπάθησαν να τις ερμηνεύσουν και να τις αιτιολογήσουν πλάθοντας μύθους. Οι μύθοι αυτοί αφορούσαν τις μεγάλες περιβαλλοντικές αλλαγές που γίνονταν στον Ελλαδικό χώρο, μια περιοχή με έντονη σεισμική και ηφαιστειακή δραστηριότητα, την εποχή εκείνη, αλλά και σήμερα.
    Στον Ελλαδικό χώρο και ειδικά στην κεντρική Ελλάδα, την προϊστορική εποχή, είχαμε μεγάλες γεωλογικές μεταβολές (έντονη ηφαιστειότητα, σεισμικότητα, αλλαγή των ακτογραμμών κλπ.) Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκαν πολλοί μύθοι στην περιοχή μας. Οι πιο γνωστοί είναι: Η τιτανομαχία και η γιγαντομαχία, ο μύθος του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα και της Πύρρας, η γέννηση του Έλληνα και του Αμφικτίονα, η δράση του Ηρακλή, του Αχιλλέα κλπ.
    Έτσι η Γ΄ τάξη του Γυμνάσιου Μελιγαλά επισκέφτηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στυλίδας και παρακολούθησε το πρόγραμμα που είχε ως στόχο οι μαθητές να:
Γνωρίσουν το σημερινό φυσικό περιβάλλον, να εξηγήσουν τις μεταβολές που έχουν συμβεί και να συνειδητοποιήσουν ότι το περιβάλλον όχι μόνο έχει υποστεί μεταβολές αλλά και θα συνεχίσει να μεταβάλλεται.
Διαπιστώσουν την ανθρώπινη παρέμβαση σε αυτές τις μεταβολές.
Γνωρίσουν τους μύθους, τους θρύλους κλπ. και να κατανοήσουν τα φαινόμενα που προσπάθησαν να περιγράψουν οι μύθοι αυτοί (σε μια εποχή που δεν είχαν αναπτυχθεί οι φυσικές επιστήμες)
Δημιουργήσουν σε κάθε περιοχή έναν τουλάχιστον γεωπεριβαλλοντικό - γεωμυθολογικό μονοπάτι.
Χαράξουν και να ακολουθήσουν μονοπάτια με θέα τη μυθολογία, την ιστορία, τους θρύλους και τις παραδόσεις και χρησιμοποιώντας την επιστήμη να χαράξουν νέους δρόμους αειφόρου ανάπτυξης.
    Η μαθήτρια Γιαννοπούλου Φανή μας περιγράφει το πρόγραμμα της εκδρομής αυτής και τις εμπειρίες που έζησαν οι μαθητές. H τριήμερη εκδρομή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Η Αυλή του Σχολείου μας”.
    Την πρώτη ημέρα επισκεφτήκαμε την Ακρόπολη και μας ξενάγησαν στο καινούργιο μουσείο της Ακρόπολης. Έπειτα καθηγητές και μαθητές περιηγηθήκαμε στο χώρο του Θησείου για περίπου μία ώρα.
    Την δεύτερη μέρα φορτώσαμε τις βαλίτσες στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε με προορισμό την Στυλίδα. Μετά από λίγες ώρες ταξιδιού φτάσαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) της Στυλίδας όπου αρχικά οι υπεύθυνοι μας έκαναν μια παρουσίαση με θέμα “Τα Γεωμυθολογικά Μονοπάτια” και έπειτα ακολούθησε προβολή δικών μας εργασιών με θέμα τα περιβαλλοντικά προβλήματα.
    Την τρίτη και τελευταία μέρα, επισκεφτήκαμε και πάλι το ΚΠΕ Στυλίδας όπου ακολούθησε χωρισμός των μαθητών σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με τη γεωμυθολογία και παρουσίασε ένα μικρό θέατρο στους υπόλοιπους μαθητές με τίτλο “Ο μύθος του Ερυσίχθωνα”. Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με την ιστορία της δημιουργίας της Γης, όσο αναφορά τα πετρώματα και τα απολιθώματα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να δουν αλλά και να αγγίξουν απολιθώματα δισεκατομμυρίων χρόνων. Η τρίτη ομάδα παρακολούθησε με μικροσκόπιο διάφορα μέρη των φυτών και διάφορα άλλα υλικά. Το πρόγραμμα του ΚΠΕ τελείωσε με περιήγηση στο Πεδίο, ένα υπερυψωμένο βουνό, απ’ όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την καταπληκτική θέα του λιμανιού και των γύρω βουνών με κιάλια. Επίσης οι υπεύθυνοι μας ενημέρωσαν για την χλωρίδα και την πανίδα της Στυλίδας και μας έδειξαν ηφαιστειογενή πετρώματα της περιοχής.
    Γυρίσαμε στο Μελιγαλά κουρασμένοι, αλλά χαρούμενοι και ευτυχείς που ζήσαμε μια τέτοια μοναδική εμπειρία.



(Αρ. Φύλλου 2)
Για γρήγορη πρόσβαση
ΤΕΥΧΗ


1ο


2ο


3ο
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘYΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ Ν.ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Θα μπείτε σε εξωτερικό σύνδεσμο
Θα μπείτε σε εξωτερικό σύνδεσμο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
επιμέλεια- κατασκευή  Τσιλιβαράκης Γιάννης